Hoe tof het is om mensen te helpen met tips

Afgelopen week gingen wij bij vrienden eten. Sinds ik het FODMAP dieet volg hebben wij wel vaker bij hun gegeten, het was zeg maar al bekend.

In de week voorafgaand aan het etentje was mijn vriendin er, blijkbaar, al volop mee bezig: ik kreeg mailtjes en appjes van haar of bepaalde ingrediënten wel of niet mogen.

Toen we bij hun aankwamen bleek dat ze er werk van had gemaakt. Kleine hapjes vooraf, een fantastische soep van geroosterde paprika en een overheerlijke moussaka. Alles FODMAP proof. En alles onder het genot van een glas wijn 😀.

Tijdens het tafelen kwam het gesprek op mijn blog. Dit blog dus. En toen zei mijn vriendin dat ze wel wat aan mijn (op dat moment) laatste artikel heeft gehad want zo wist ze dat ze de groene delen van een bosui in de moussaka kon doen als vervanger van 'normale' ui.

En dát vind ik nou zo tof!

A) tof om te horen dat ze mijn blog leest B) tof dat ze iets met tip van mij kon maar C) het tofst nog dat ik dacht FODMAPPERS te helpen met mijn blog maar nee, ik help blijkbaar ook mensen die zelf niet hoeven te diëten maar er zijdelings wel mee te maken krijgen.  Daar werd ik nou helemaal blij en vrolijk van.

Dus FODMAPPERS en vrienden, familie, kennissen en koks van FODMAPPERS: ik hoop van harte dat jullie nog veel aan mijn tips en ideeën mogen hebben!


Reacties