Tips voor FODMAP tussendoortjes

Vind je het ook zo lastig om te bedenken wat je meeneemt als je een dagje weg gaat? Of welke tussendoortjes je op je werk kunt eten?

Hieronder geef ik je wat tips waar je mogelijk iets aan hebt:

1. Zonnatura heeft repen met pinda en rozijnen. Ik koop ze bij Dirk van den Broek in het 'gezonde schap'. Let op, er zit honing in. Als je hier niet tegen kan of je hebt dit nog niet getest, dan moet je deze reepjes maar niet eten.

2. Op mijn werk heb ik een pak rijstwafels staan en plakjes kaas in de koelkast liggen. Harde kaas bevat geen lactose. Maar je kan ze ook zo, zonder beleg eten natuurlijk.

3. Een banaan die niet te rijp is (veel bruine plekjes) en niet te groen is (onrijp) is FODMAP proof.

4. Babybel kaasjes. Ik verdraag kaas heel goed, dus ook de kazen die lactose bevatten. Als tussendoortje neem ik kaasjes van Babybel mee. Deze liggen in het koelschap van de supermarkt bij de andere (speciale) kaasjes. Ze zijn per stuk ingepakt en zitten met meerdere in een netje. Makkelijk meenemen dus.

5. Gluten- en lactosevrije crackers van Wasa. De meeste supermarkten verkopen deze maar meestal staan ze niet in het schap met alle Wasa crackers. Bij Dirk van de Broek vind ik ze bij de glutenvrije producten in het 'gezonde schap'.

6. Druiven. Je hebt van die kleine Tupperware-achtige bakjes. Ik was 's ochtends een trosje druiven en die neem ik in zo'n bakje mee. Ze kunnen dan niet worden geplet en het bakje lekt niet. Lekker tussendoor om even de zoete trek te stillen.

7. Een gekookt eitje is heerlijk onderweg! Eventueel een klein beetje zout in een zakje mee voor eroverheen.

Heb je een vraag over één van de producten of heb je zelf ook een goed/makkelijk/lekker tussendoortje? Laat het me dan even weten.
Als je op de titel van dit artikel klikt kom je op de pagina van dit artikel waar je onderaan een reactie kunt achterlaten.

Reacties