FODMAP apps

De vorige keer plaatste ik een link naar een PDF lijst op internet die je, bijvoorbeeld, op je smartphone kan downloaden zodat je in de supermarkt of als je uit eten gaat even een snelle check kan doen. Handig!

Oók handig is de Monash app. Dit is wel een betaalde app, dus zal je mogelijk pas downloaden als je er veel gebruik van zal maken.

De volledige naam van de Monash app is The Monash University Low FODMAP Diet app. Kort gezegd heeft deze universiteit uit Melbourne, Australië het FODMAP dieet ontwikkeld. Hun app kan je downloaden voor Android en iOS.

Nadeel van de Monash app is dat deze er (nog) niet in het Nederlands is. Als je niet weet wat de vertaling in het Engels is van een product dat je wilt opzoeken, kan dat lastig zijn. Ze zijn wel bezig met diverse vertalingen en Nederlands staat ook op hun lijstje hebben ze recent laten weten. Nog even geduld dus.


Een voordeel is dan weer dat het een vrij uitgebreide app is met tekst en uitleg inclusief FODMAP vrije recepten.

Ook de zoekfunctie werkt heel prettig, zowel in de lijst met producten als in de recepten.

Andere gratis apps voor FODMAP zijn bijvoorbeeld:
FODMAP - low fodmap ibs diet
Simple FODMAP
Low - FODMAP Diet

Zelf heb ik geen ervaring met deze apps omdat ik gebruik maak van de PDF lijst en de Monash app.

Reacties

  1. Ik heb een paar weken een app gemaakt die wel in het Nederlands is. FodMap NL beschikbaar voor zowel iOS als Android. Misschien dat je die kunt vermelden? Mijn vrouw volgt het dieet en had behoefte aan een app om snel iets op te kunnen zoeken in de supermarkt. Ik denk dat het een prima aanvulling kan zijn als je in overleg met een dieetist al het dieet volgt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten