Pastasalade met tonijn

Heerlijk bordje pastasaladeAls het van dat warme weer is, heb ik over het algemeen wat minder trek in eten. Ook heb ik dan vaak helemaal geen zin om te koken.

Toch heb ik een recept wat ik lekker vind en wat in no time klaar is. Als je wilt kan je het ook eerder klaar maken als je 's avonds wat minder tijd hebt, want ook lauw of koud is het erg lekker: pastasalade met tonijn.

Wat je nodig hebt voor 2 personen:

  • 160 - 200gr glutenvrije pasta, zelf reken ik 80 gr per persoon maar voor sommige mensen is dat te weinig
  • 2 blikjes tonijn (in olijfolie of water)
  • kappertjes
  • zwarte olijven, ook heerlijk uit een potje die al gesneden zijn
  • rucola of andere sla die je lekker vindt
  • 1 of 2 eieren
  • fetakaas, ik verdraag alle soorten kaas maar check dat voor jezelf als je het dieet volgt
  • eventueel (groene delen van) lenteui
  • eventueel wat bieslook

Kook de pasta gaar, giet deze af en blus nog even na met koud water zodat deze niet door gaart.

Als je ei door de salade wilt doen, kook deze dan een minuut of 6, gerekend vanaf het moment dat je de eieren in de pan doet als het water al kookt. Als de eieren gekookt zijn, laat je deze goed schrikken (koud water, dat ze niet door koken en dat je je handen niet brandt), pellen en in stukjes bij de pasta.

Giet de blikjes tonijn af en doe de tonijn bij de pasta. Als er wat olijfolie mee gaat is dat alleen maar lekker, maar een heel blikje olijfolie is wat veel.

Wat kappertjes erbij, wat gesneden olijven erbij.

De feta snij ik in blokjes, die gaan er ook doorheen.

Als je het lekker vindt kan je wat groene delen van lenteui en wat bieslook er doorheen doen, tot slot wat rucola er over heen. Eventueel nog wat gemalen zwarte peper voor de finishing touch.

Zo heb je in mum van tijd een heerlijke pastasalade klaar. Heerlijk op een zomeravond, op een kleedje in het gras met een glaasje erbij van het een of ander... ;)







Reacties