Ciabatta

Glutenvrij brood is niet zo mijn ding. Vaak vind het te droog of heeft weinig smaak. 

Als je het FODMAP dieet volgt is het niet per se noodzakelijk om glutenvrij brood te eten, het gaat om tarwevrij brood. Maar omdat glutenvrij ook tarwevrij is zit je over het algemeen safe als je voor glutenvrij brood kiest. Ik zeg 'over het algemeen' omdat er soms ook ingrediënten in kunnen zitten die niet FODMAP proof zijn. Het is dus ook hier goed opletten en uitproberen.

Maar dan kom je ineens brood tegen dat super lekker is! En omdat ik dat niet alleen voor mezelf wil houden, hier mijn tip:

Glutenvrije Olive Ciabatta van Schnitzer. Dit is heerlijk afbakbrood met stukjes zwarte olijven. Je
bakt het in 10 minuten op 200 graden af. Daarna laat ik het altijd nog even buiten de oven liggen om een beetje af te koelen voordat ik het snijd.

Hou je niet zo van olijven? Je hebt van dit merk ook glutenvrije baguette. Zit in eenzelfde soort verpakking.

Ik vind het heerlijk brood om bijvoorbeeld te dippen in olijfolie met een beetje zout. Zo als hapje op tafel of bij de BBQ.

Het brood is te koop bij Ekoplaza.



Heb je mijn Facebookpagina al geliked?

Reacties