BBQ saus

Eén van de bekende merken van BBQ sausjes maakt met deze zomerse temperaturen vrijwel dagelijks reclame voor een BBQ alarm. Logisch, want het is ook écht BBQ weer!

Het jammere alleen is dat ik nog geen enkele kant-en-klare saus heb kunnen vinden die FODMAP proof is en ik heb toch de etiketten van heel wat flesjes en potjes gescand.

Als wij gaan BBQ'en maak ik daarom altijd mijn eigen sausje.

Wat heb je nodig en hoe maak je je eigen BBQ sausje?

Ik mix ketchup en mayonaise door elkaar, ongeveer 50/50. Om het sausje verder op smaak te brengen doe ik er zwarte peper door heen en zelf hou ik ook erg van chilipoeder, daar wordt het iets pittiger van.

Tot slot nog een scheutje whiskey. Of als we dat niet in huis hebben een scheutje van iets anders zoals gin of rum. Het maakt eigenlijk niet heel veel uit, het sausje krijgt er net even een andere smaak van. Let op dat het echt een klein scheutje is anders wordt je saus veel te dun.

Uiteraard is het sausje ook zonder de alcoholische toevoeging erg lekker.

Eet smakelijk!


Wist je trouwens dat ik ook een Facebookpagina heb? Een like zou ik erg leuk vinden!

Reacties