Drie dagen diëten binnen een ‘low fodmap’ dieet

Op Instagram kwam ik laatst het account van het 'meisje zonder buikpijn' tegen waar zij allerlei foto's plaatst met betrekking tot het FODMAP dieet. Hee leuk, die ga ik volgen!

Vrijwel elke dag post zij foto's van wat ze dagelijks eet. Dit kan een lekkere shake zijn, of een voorgerechtje van meloen met ham. Maar bijvoorbeeld ook heerlijke lunches en maaltijden voor 's avonds komen voorbij. Echt super handig voor als je zelf geen inspiratie hebt of wanneer je nieuwe ideeën wilt opdoen.

Dit meisje zonder buikpijn heeft recepten geschreven voor drie dagen diëten binnen het low FODMAP dieet. Low FODMAP houdt in dat je je aan álle regels van het FODMAP dieet houdt zoals je dat in de eerste fase van het dieet, de eliminatiefase, doet.

De komende tijd zie je haar recepten voor drie dagen ontbijt, lunch en diner op dit blog verschijnen. We hopen van harte dat het jou op nieuwe ideeën brengt en helpt om dit dieet te volgen!

En heb je zelf een Instagramaccount? Volg het meisje zonder buikpijn dan ook meteen! Dit is haar account: https://www.instagram.com/fodmapdieet/

Aanvulling: in sommige recepten van 'het meisje zonder buikpijn' staat knoflookolie vermeld. Ik heb dit weleens geprobeerd en ik bleek hier niet tegen te kunnen. Mogelijk heb ik nog niet de juiste knoflookolie gevonden. Test dit dus eerst als je zelf ook erg gevoelig bent voor Oligosachariden.

Reacties