Tip: waterfles met filter

Ik lees weleens vragen van mensen die het FODMAP dieet volgen wat je nou drinkt door de dag heen. Je komt namelijk al snel uit op... water.

Ja, en kruidenthee. En tuurlijk, voor de lekker neem ik 's ochtends een kop koffie en in het weekend ook een wijntje. Maar voor de rest drink ik veel water, althans, dat probeer ik. Ik vind water op den duur namelijk erg saai. En daarom deze tip: water met een smaakje naar keuze!

Je neemt hiervoor een waterfles met filter. Dit filter kan je met van alles vullen bijvoorbeeld stukken sinaasappel of citroen. Maar ook aardbeien, takjes met kruiden of plakjes komkommer. Je vult de fles vervolgens met water en voilá.

Sommige mensen vinden het lekker om de waterfles een nacht in de koelkast te leggen zodat de smaak lekker in het water kan trekken. Zelf maak ik 'm 's ochtends klaar met koud water uit de kraan en vul ik 'm met water bij als -ie leeg is. Sowieso is koud water uit de koelkast niet heel fijn voor je buik, zeker niet met PDS.

Waar te koop? Nou, je googelt en komt 'm al op diverse plekken tegen in verschillende uitvoeringen. Bijvoorbeeld met een drinktuit of alleen een schroefdop.

Voor mij zeker een lekkere variant op water en thee!



Reacties