FODMAP lijst

Eerder heb ik een blog geschreven over een FODMAP lijst de ik gebruik om soms snel te checken of ik iets wel of niet mag eten. Bijvoorbeeld wanneer ik in de supermarkt loop of uit eten ben en er iets op mijn bord ligt waarvan ik het niet zeker weet.

De afgelopen tijd is mij meerdere keren gevraagd of ik niet een overzicht heb waar alles op staat. De vraag wordt met name gesteld door mensen waar ik op bezoek ga en die het dan handig vinden om te weten hoe of wat. Dus leek het mij niet verkeerd om deze lijst gewoon nog eens hier op mijn blog te plaatsen.

Zelf gebruik ik dus deze FODMAP lijst. Heel handig op je smartphone voor als je dus in die supermarkt loopt of aan een tafeltje in een restaurant zit. Door middel van de zoekfunctie (vergrootglas) kan je makkelijk en snel iets opzoeken.

Minpuntje: de lijst is niet volledig, ik heb weleens iets opgezocht in de lijst en dat kwam er helemaal niet in voor. Ook geeft de lijst aan dat alle soorten 'kool' niet mogen terwijl bepaalde kool, zoals boerenkool en spitskool, wel mogen.
Maar los hiervan heeft deze lijst mij onderweg al vaak goed geholpen!

Reacties