Lekkere low FODMAP dip!


Laatst kreeg ik de tip van mijn collega dat Bugles van mais zijn gemaakt. Yes, weer iets dat ik gewoon kan eten, nooit aan gedacht!

Ik heb die van Lays gekocht, om er daarna achter te komen dat daar toch tarwe(bloem) in zit. Voor mij niet zo'n groot probleem, maar wanneer je nog in de eliminatiefase van het dieet zit is dat wel een probleem. Dus mocht je ze willen kopen, check dan ook hier de ingrediënten.


Onlangs heb ik voor een verjaardagsfeestje bij ons thuis twee heerlijke dipjes voor Bugles gemaakt. Eén met geroosterde paprika en feta. Hieronder leg ik uit hoe je deze in een handomdraai klaar maakt:

Dip met geroosterde paprika en feta

AH heeft potten met geroosterde rode paprika's zónder knoflook. Het zijn hoge glazen potten van het merk Royal. Je haalt er 1 paprika uit die je in een bak doet waar je later de staafmixer op kan zetten. Je voegt er 75 gram feta aan toe, een beetje paprikapoeder en een beetje komijnpoeder. Mixen maar en je bent klaar!

Wil je een grotere portie, dan verdubbel je gewoon de hoeveelheden. Je kan het ook prima in de koelkast bewaren en het bijvoorbeeld ook op een cracker eten.

Eet smakelijk!


Reacties