Ontbijtsmoothie met fruit, kokosmelk en havermout

Sinds kort hebben we thuis een soort power blender, ik weet niet hoe ik het anders het beste kan omschrijven. Hij is niet heel groot en maalt alles fijn wat je er in stopt, dus ook groente en zaadjes die ik door mijn smoothie doe, ideaal :)

Ik heb inmiddels veel smoothierecepten gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat er zoveel combinaties mogelijk zijn dat ik gewoon kijk wat ik lekker vind, wat ik mag binnen het FODMAP dieet en wat ik in huis heb op dat moment. En zo creëer ik mijn eigen smoothie receptjes.

Hierbij de ingrediënten voor een ontbijtsmoothie met kiwi, frambozen, banaan en kokosmelk voor 1 tot 2 personen (afhankelijk van hoeveel trek je zelf hebt):

  • 1 grote banaan
  • 1 kiwi
  • 4 grotere frambozen
  • 200 ml kokosmelk (tot 150 ml p.p. is veilig binnen FODMAP dieet)
  • 60 gr havermout
  • 2 kleine eetlepels chiazaad*
  • 2 theelepels macapoeder*
  • beetje water om de smoothie te verdunnen als je 'm te dik vindt

*) kan je makkelijk weglaten als je het niet in huis hebt



Reacties