Griekse salade

Met dat lekkere weer laatst gingen we barbecueën. Op mijn vraag wat we er bij zouden maken werd geopperd om Griekse salade te maken, maar dan met lente-ui, natuurlijk omdat ik zelf geen rode ui kan eten.

Zo gezegd, zo gedaan. En heerlijk was -ie! De volgende keer dat ik 'm maak zal ik er een foto van maken en bij dit blog plaatsen :)

Wat gaat er in een Griekse salade:

- tomaten, in stukjes gesneden
- komkommer, in blokjes gesneden
- feta in blokjes gesneden*
- groene deel van lente-ui in reepjes gesneden
- peper en olijfolie naar smaak

Zout eventueel ook naar smaak maar zelf vind ik de feta voldoende zout.

* feta heeft een laag lactose gehalte (0,5 per 100 gram). Ze staan op de 'groene' FODMAP lijst.


Hoeveelheid


De hoeveelheden hangen natuurlijk af voor hoeveel mensen je de salade klaar maakt. De komkommer en tomaten gaan ongeveer in dezelfde verhouding. Van de feta en lente-ui doe ik zelf een iets kleinere hoeveelheid.

Eet smakelijk!




Reacties