Smoothie met kiwi, banaan , amandelmelk en yoghurt

Sinds een tijdje heb ik een soort power blender, ik weet niet hoe ik het anders het beste kan omschrijven. Hij is niet groot en maalt alles fijn wat je er in stopt, dus ook groente en zaadjes die ik door mijn smoothie doe. Ideaal :)

Ik heb inmiddels veel smoothie recepten gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat er zoveel combinaties mogelijk zijn dat het belangrijkste is dat je let op wat je lekker vindt en wat je mag binnen het FODMAP dieet. Soms heb ik ingrediënten ook helemaal niet in huis of heb ik iets anders in huis dat ook erg lekker is door de smoothie. En zo creëerde ik een eigen smoothie receptje.


- 1 kiwi
- 1 banaan
- 1 (kleine) eetlepel chiazaad
- snufje kaneel
- 30 gram havermout
- amandelmelk
- yoghurt

Die laatste twee voeg ik toe naar eigen inzicht, maar net hoeveel er nog bij past en hoe dik ik de smoothie wil hebben. Eet ze!






Reacties